Článek
"K vykolejení došlo v 16:48, na místě je větší množství zraněných," informoval mluvčí Drážní inspekce Jan Kučera. Marvan doplnil, že dvě osoby utrpěly těžká zranění, čtyři střední a pět lidí jen lehká zranění. Záchranáři zraněné převezli do Masarykovy nemocnice v Ústí.
Vlaková souprava o třech vagonech jedoucí od Lovosic vykolejila na výhybce, zbořila závory, vyvrátila dva páry sloupů a strhala trolejové vedení. První vagon se rozpáral o betonový pilíř na kraji kolejiště. Část podvozku prvního vagonu se utrhla a skončila zhruba deset metrů před vlakem. Vlak měl postavenu cestu netradičně na levou kolej, zpravidla jezdí po té pravé.
"To, že vlak jel po levé koleji, na nehodu vliv nemělo," řekl ČTK náměstek generálního ředitele ČD Jiří Kolář. Trať je totiž takzvaně banalizovaná, tedy uzpůsobena pro jízdu po obou kolejích.
"Strojvedoucí jsou na to zvyklí, návěstidla i zabezpečení také," řekl Kolář. Strojvedoucí podle něj nejel "na červenou", a za nehodu tedy nejspíše nemohl. Zda za nehodu mohla špatně postavená výhybka, ale nepotvrdil.
Škoda na vlaku a železničním svršku zatím není známá, vlak City Elefant stojí zhruba 200 miliónů korun. Podle Koláře budou m opravy kolejiště trvat týdny.
Generální inspekce Českých drah krátce po 19 hodině povolila zahájení prací na odstranění vlaku a zprovoznění alespoň jedné koleje. To má podle prvních odhadů trvat tři až pět hodin, takže zprovoznění alespoň jedné koleje pro vlaky tažené dieselovými lokomotivami se dá očekávat v noci.
České dráhy nasadily místo osobních vlaků deset autobusů, rychlíky a nákladní vlaky odklánějí po druhé straně Labe. Kvůli nehodě byla uzavřená silnice mezi Ústím nad Labem a Lovosicemi. V Ústí nad Labem se proto vytvořily husté kolony, policie poté ale uzavírku otevřela.