Článek
Impulsem k vytvoření reklamy byl průzkum, který zjistil, že 55 procent dotázaných britských rodičů by neumělo v případě život ohrožujícího zranění poskytnout první pomoc a 57 procent by se bálo zasáhnout do příjezdu záchranky.
Vznikl tak spot, v němž během chvilkové nepozornosti otce spadne jeho malý syn ze stromu a upadne do bezvědomí. Zoufalý muž ho vezme do náruče, ale víc nedokáže udělat. Žena, která celou situaci viděla z okna, sice první pomoc ovládá, ale místo toho, aby zasáhla, jde raději schovat prádlo před deštěm.
Jak je totiž vysvětleno v komentáři, nemůže být připravena k pomoci vždy, když je to potřeba. Otci tak nezbyde nic jiného než v prázdném parku křičet o pomoc.
Za kampaní stojí charita St. John Ambulance. Ta se drsnými reklamami proslavila už v minulosti. Loni v listopadu se opět snažila upozornit na důležitost první pomoci spotem, v němž hlavní hrdina sice překoná rakovinu, ale nakonec stejně zemře. Při grilování s přáteli mu totiž zaskočí sousto v krku a on se udusí, protože mu nikdo nepomohl. [celá zpráva]
Na konci nového spotu jsou diváci upozorněni na webové stránky charitativní společnosti, kde můžou v interaktivní aplikaci chlapce zachránit a naučit se zásadám první pomoci. Úspěšnost reklamy bude možné vyhodnotit až za nějaký čas, už teď je ale jasné, že dokázala upoutat pozornost.
Zajímavostí je, že režisér reklamy Dougal Wilson se před časem dostal do podobné situace, jaká je vyobrazena ve spotu. Malý chlapec ho požádal, jestli by nepomohl jeho dědečkovi, o kterém si myslel, že utrpěl infarkt. Režisér ale nevěděl, co dělat.
„Někdo potřeboval první pomoc, ale já jsem nebyl schopen zasáhnout. Vždy budu mít pocit, že jsem mohl udělat víc. První pomoc se lze naučit jednoduše a já doufám, že tento klip pobídne lidi k tomu, aby se ji naučili a byli tak rozdílem mezi životem a smrtí,“ řekl Wilson.