Hlavní obsah

Nejžádanější firmou je pro studenty Google

Novinky, kil

Letošní ročník průzkumu Nejžádanější firma (The Most Desired Company), mapující představy vysokoškolských studentů o budoucím zaměstnání, vynesl na první místo společnost Google, která přeskočila předchozího dvojnásobného vítěze ČEZ.

Foto: archiv AIESEC

Zástupci vítězných firem(zleva): Pavel Puff (ČEZ), Michal Zachar (Google), Martin Vejplacha (ČSOB).

Článek

Na dalších místech si přehodili pořadí bankovní zástupci - třetí ČSOB a čtvrtá Komerční banka. Ke každoroční stálici Coca – Cole se dostali skokani letošního roku KPMG, Škoda auto a Ernst.

Výzkum, uskutečněný studentskou organizací AIESEC, výzkumnou agenturou Ipsos Tambor a Klubem zaměstnavatelů, se zaměřil na zjištění preferencí především mezi studenty ekonomických, technických a humanitních oborů, což se projevilo i ve výsledném počtu bodů.

„Konečné výsledky potvrzují tendence z minulého roku, kdy na vrcholu jsou techničtí vůdci, následovaní bankovním sektorem,“ přiznává Adam Foks, zastupující organizaci AIESEC.

U studentů vedou silné značky

Představa mezi studenty je jasná, preferují silné značky s kvalitním zázemím a perspektivou kariérního růstu, což naznačila desítka nejžádanějších společností. Finální pořadí odráží také fakt, že studenti reflektují neklidnou dobu na trhu práce a poohlížejí se po jistotě a prosperitě.

„Výsledky na nejvyšších místech průzkumu nejsou velkou změnou, jelikož za dvojicí Google a ČEZ stojí vysoká zaměstnanecká a marketingová prestiž, která u studentů není bez povšimnutí,“ připomíná Foks.

Google zabodoval především u ekonomů, u kterých získal pozici jasné volby. Za Googlem stojí podle Fokse především masivní reklamní kampaň na nabídku jejich aplikací, která zvyšuje u studentů image a prestiž firmy jako vysněného zaměstnavatele.

U skupiny ČEZ zase sehrává hlavní roli v oblíbenosti propracovaný systém náboru nových zaměstnanců, jako jsou nabídky programů pro studenty a absolventy a samotná účast na pracovních veletrzích.

Jsou připraveni stěhovat se za prací

Průzkum zkoumal i další oblasti představ studentů a výsledky přinesly zajímavá zjištění. Například celá polovina studentů by byla ochotna se v rámci mobility přesunout za vysněnou prací kamkoli na světě.

Jako předpoklady pro zvýšení konkurenceschopnosti volilo více jak 60 % dotázaných jazykovou vybavenost a zahraniční pracovní zkušenost, což ukazuje, že si studenti začínají uvědomovat složitější situaci absolventů na trhu práce, než tomu bylo v dřívějších letech.

Organizátoři průzkumu z AIESEC společně s Klubem zaměstnavatelů připravují pro letošní podzim novinku. Vedle vyhlášení výroční ceny Sodexo Zaměstnavatel roku bude udělena i jubilejní cena Zaměstnavatel desetiletí, která vynese do popředí účastníky dosavadních ročníků, kteří prokážou dostatečně stabilní kvalitu.

Pořadí The Most Desired Company 2012
1. Google
2. ČEZ
3. ČSOB
4. Komerční banka
5. KPMG
6. Coca Cola
7. Škoda Auto
8. Ernst & Young
9. Školy (učitelství)
10. L´Oréal ČR a IBM
Související témata:

Výběr článků

Načítám