Článek
T-Mobile zaznamenal jen za víkend deset tisíc žádostí o přechod na nové tarify S námi. „Museli jsme posílit obsluhu call center, abychom nápor zvládli. Využít naší nové nabídky chtějí především ti klienti, kteří hodně volají a esemeskují,“ řekla Právu mluvčí T-Mobile Martina Kemrová.
Kapacitu všech svých call center musel už v pátek posílit Vodafone. „Během uplynulých čtyř dnů nás kontaktovaly desítky tisíc zákazníků a provoz na lince vzrostl proti běžným dnům trojnásobně. Do našich prodejen jsme povolali personál tak, aby byla zajištěna obsluha všech pokladen. Navíc jsme na webu zprovoznili on-line formulář. Pokud jej zákazníci vyplní, aktivujeme jim tarif elektronicky bez toho, že by museli volat na linku nebo hledat prodejnu,“ sdělila Právu mluvčí Vodafonu Veronika Exnerová.
Zájem neutuchá
Obrovský nápor klientů zaznamenává i Telefónica, která toto davové šílenství spustila svými novými tarify Free.
Operátory tlačil do férovějšího chování také reportér Práva Jindřich Ginter |
---|
Výrazné zlevnění a férovější přístup k lidem požadovalo od operátorů dlouhodobě Právo a Novinky.cz, a to v článcích Jindřicha Gintera a Martina Procházky. |
Čeští mobilní operátoři dřou z klientů kůži |
Polovině lidí nevyhovuje žádný český mobilní operátor |
Mobilní operátoři naštvaným podnikatelům obvykle po nátlaku vyhoví |
Drahé volání a SMS v Česku. Vždyť zlevňujeme, hájí se operátoři |
Lidé nemají na výběr, drahé volání musí překousnout |
Mobilní operátor vydusil odcházejícího klienta a udělal z něho dlužníka |
„Žádostí o změnu tarifu jsou skutečně už desetitisíce. Přesnější číslo však s ohledem na konkurenci zatím nezveřejníme,“ řekl Právu mluvčí Telefóniky Hany Farghali. Podle něj chtěla drtivá většina žadatelů nejvyšší tarif Free CZ, jenž poskytuje neomezené volání a SMS do všech sítí a jeden GB dat za 749 Kč.
Na dotaz, jestli už zájem přece jen trochu nepovoluje, Farghali odpověděl: „Určitě ne. Přispívá k tomu reklamní kampaň, kterou jsme spustili v pondělí.“
Naopak T-Mobile je v předpovědích opatrný. „Až příští týdny ukážou, jak masový bude přechod na nové tarify. Teď je to těžké odhadnout,“ uvedla Kemrová.
Obavy ze vstupu čtvrtého hráče
Mobilní operátoři mají v Česku přes 13,6 miliónu klientů. Prvotním zájmem všech tří operátorů je tedy udržet si klienty, a proto zlevňují své služby. Tím spíše, že tuzemský telekomunikační trh se má v dohledné době rozšířit o čtvrtého plnohodnotného mobilního operátora, na jehož založení intenzivně pracuje skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera.
PPF již také potvrdila svůj zájem zúčastnit se nové aukce kmitočtů, kterou chce v červnu vyhlásit Český telekomunikační úřad (ČTÚ). Předchozí aukci ČTÚ zrušil kvůli špatně nastaveným podmínkám.
V současné době probíhá veřejná konzultace návrhu nových podmínek, podle nichž zvýší ČTÚ vyvolávací cenu z předchozích 7,4 na 8,75 miliardy korun, a vyhradí část nejlukrativnějšího draženého pásma 800 MHz právě pro nového mobilního operátora.
T-Mobile, Telefónica a Vodafone svou cenovou politiku upravují také s ohledem na nástup tzv. virtuálních operátorů, kteří nabízejí levnější volání z předplacených karet. Vůbec prvním virtuálním operátorem v ČR se loni v listopadu stal BLESKmobil. Letos v létě zahájí činnost Tesco Mobil a virtuálního operátora chystá i společnost GTS.