Článek
Jako první o odškodnění informoval právník Ira Rotheken, který v soudní při zastupoval milióny uživatelů v hromadné žalobě. „Máme předběžný souhlas k urovnání žaloby v případě problémů s anténou iPhonu 4 pro více než 21 miliónů zákazníků,“ uvedl Rotheken na sociální síti Twitter.
Odškodnění se však podle právníka týká jen lidí, kteří podali hromadnou žalobu, tedy výhradně Američanů. Rozhodnutí soudu však zatím nebylo oficiálně oznámeno.
Podle Rothekena má Apple dvě možnosti, jak se s lidmi vypořádat. Buď každému zaplatí 15 dolarů (280 Kč), nebo jim zdarma doručí speciální pouzdro, které dokáže signál vylepšit. Vzhledem k tomu, že pouzdro lidem americký počítačový gigant nabízel už v roce 2010, je více než pravděpodobné, že většina lidí zvolí spíše finanční náhradu.
Problémy se signálem iPhonu 4 přiznali zástupci firmy jen krátce po zahájení jeho prodeje. Někdejší šéf Applu Steve Jobs viděl chybu ale v zákaznících, kteří telefon údajně drželi špatně. "Tak se tedy vyhněte tomu, abyste ho držel tímto způsobem," reagoval tehdy na výtky Jobs.
Krátce poté byl zákazníkům rozeslán hromadný dopis, podle něhož není chyba v anténě, ale ve vzorci, který je používán k výpočtu síly v lokální síti. „Je naprosto chybný,“ uvedli s tím, že závada bude opravena s novou verzí operačního systému. Na špatný signál si ale lidé stěžovali i po aktualizaci.