Hlavní obsah

Česká spořitelna opět čelí podvodným e-mailům, které z lidí lákají data o účtech

Novinky, Miloslav Fišer

Česká spořitelna varovala klienty internetového bankovnictví Servis 24 před podvodnými e-maily, které se snaží vylákat z klientů banky citlivé informace o jejich účtech. Podle vyjádření banky podvodníci uživatelům tvrdí, že byl omezen přístup k jejich účtu.

Foto: Ondřej Lazar Krynek, Novinky

Článek

E-mail na první pohled vypadá, jako by pocházel od banky. Útočník v něm vyzývá uživatele, aby se pomocí odkazu ve zprávě přihlásil ke svému účtu. Ve skutečnosti jej ale dovede na podvodné stránky. Pokud do nich uživatel vloží své přihlašovací údaje, rázem dá útočníkovi přístup k jeho účtu.

„Útočníci v e-mailu navádějí adresáta, aby otevřel internetovou stránku z přiloženého odkazu pod záminkou, že mu byl omezen přístup k účtu. Po otevření odkazu se zobrazí podvodná stránka napodobující službu Servis 24 Internetbanking České spořitelny, která požaduje vložení citlivých informací o platební kartě,“ uvedla Česká spořitelna v prohlášení.

„Klienti by na podobné e-maily neměli na doporučení banky vůbec reagovat. Pokud vám byl doručen takový e-mail, v žádném případě na odkazy v něm neklikejte. Česká spořitelna e-maily s aktivními linky nerozesílá a nikdy touto cestou nepožaduje zadání osobních údajů,“ dodali zástupci banky.

Phishing není v Česku tabu

Podobné problémy s hackery a phishingem nejsou v České republice ničím výjimečným.

Česká spořitelna čelila podobným phishingovým útokům už v roce 2008. Útočníci se tehdy snažili vylákat z jejích klientů přihlašovací údaje, pomocí kterých by se dostali k účtům. [celá zpráva]

Na začátku roku se s podobnými problémy potýkala také Raiffeisenbank. Loni zase potrápily podvodné e-maily uživatele aukčního portálu Aukro.cz. Phishingová zpráva vyzývala k obnově registračních údajů, přitom ale uživatele dovedla na falešnou internetovou stránku. [celá zpráva]

Související témata:

Výběr článků

Načítám