Článek
Vyplývá to z mezinárodního průzkumu ING provedeném ve 13 evropských zemích.
Evropané za pomoci mobilu nejčastěji nakupují oblečení a elektroniku, dále pak hry, potraviny a hudbu. Klasickým uživatelem je muž ve věku 25–34 let.
„Mobilní nakupování jde ruku v ruce s využíváním mobilního bankovnictví. Z těch Evropanů, kteří v uplynulém roce provedli nákup přes mobilní telefon, jich čtyři pětiny používá zároveň i mobilní bankovnictví. Obdobně jsme na tom i u nás v Čechách, kde mobilní banku využívá 74 procent lidí, kteří realizují nákupy přes mobilní zařízení,“ doplnil Libor Vaníček z ING Bank.
Nejvíce používají mobil k nakupování Turci (až 84 procent dotázaných), naopak v Belgii takto nakupují jen necelé dvě pětiny respondentů.
Američané jsou na tom s 58procentním využíváním mobilů k nakupování stejně jako průměrný Evropan. V Austrálii používají mobil či tablet k nákupům více než dvě pětiny lidí.
Přes mobil hlavně oblečení a elektronika
Nejčastěji lidé nakupují přes mobilní telefon oblečení (35 procent) a elektroniku (32 procent). Zatímco u žen nákup oblečení (37 procent) jasně vede před elektronikou (25 procent), u mužů tak výrazný rozdíl nepanuje (39 procent vs. 33 procent ve prospěch elektroniky).
Častými objekty zájmu nakupujících přes mobilní zařízení jsou hry, hudba a potraviny, ale nezanedbatelný podíl má i nákup dovolené nebo donáška jídla.
Ve Spojených státech jsou čísla za mobilní nákupy v jednotlivých segmentech oproti Evropě vyrovnanější.
Velká Británie je pak jedinou sledovanou zemí, kde nad oblečením a elektronikou vítězí mobilní nákup potravin.
Více než polovina Evropanů také přiznala, že pokud obchod uloží jejich platební údaje, mají později tendenci v něm nakupovat, protože je to jednodušší a rychlejší. V USA to potvrdily dokonce tři pětiny dotázaných.