Článek
„Díky této dohodě dosáhneme svého dlouhodobého cíle rozvoje, kterým byl vstup na český trh," uvedl místopředseda představenstva Nay Ján Tomáš. Na českém trhu chce společnost zachovat značku Electroworld.
Prodejny Electroworld v ČR a na Slovensku v uplynulém finančním roce, který skončil koncem dubna, hospodařily podle Nay se ztrátou 5,6 miliónu liber (188 miliónů korun) při tržbách 129 miliónů liber. Slovenská síť převezme prodejny konkurenční sítě se všemi závazky a zaměstnanci.
Dokončení transakce se očekává v průběhu léta a podléhá kromě jiného souhlasu antimonopolních úřadů. Po ovládnutí sítě Electroworld dosáhne roční obrat Nay částky 300 miliónů eur (více než osm miliard korun).
Prodejny Electroworld v ČR a na Slovensku představovaly pro Dixons Retail malou část podnikatelských aktivit. "Jsem šťasten, že se nám podařilo zajistit silnou budoucnost pro Electroworld, který bude schopen prosperovat jako část Nay Group ve střední Evropě," řekl generální ředitel Dixons Retail Group Sebastian James.
Společnost Nay byla založena v roce 1992. Loni dosáhla obratu 150 miliónů eur. Podle vlastních propočtů se tak s podílem více než 15 procent stala lídrem na slovenském trhu s elektronikou.