Hlavní obsah

Příští rok nepřibude ani kilometr nové dálnice

Dálniční síť se příští rok v České republice nerozroste ani o jediný nově zprovozněný kilometr. Také na železnici nebude uveden do provozu žádný větší souvislý úsek modernizované trati. Řidiči ale budou moci vyrazit na několik kilometrů nových rychlostních silnic a silnic první třídy. Pokračovat bude i modernizace dálnice D1.

Foto: Vladimír Vácha, Právo

V roce 2013 nově otevřený úsek dálnice D3 u Tábora.

Článek

Na příští rok je naplánováno otevření úseků rychlostních silnic a silnic prvních tříd v délce asi 14 kilometrů.

Celkem plánuje ŘSD během příštího roku předat řidičům do užívání šest nových silničních úseků. Nejdelší stavbou, která bude napřesrok otevřena, je sedmikilometrový úsek rychlostní silnice R35 mezi Bílým Kostelem a Hrádkem nad Nisou na Liberecku za zhruba 1,7 miliardy korun.

Kromě toho by měly být dokončeny práce na modernizaci čtyř prvních úseků dálnice D1 v celkové délce 34,4 kilometru.

Letos se dopravní síť rozrostla o 55 kilometrů silnic a zhruba 90 kilometrů modernizovaných a rekonstruovaných železničních tratí. Vyplývá to ze statistik Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

Začne se budovat přes dvacet nových úseků silnic a dálnic

O něco pozitivněji ve srovnání s dokončovanými projekty vyhlížejí předpoklady nově zahajovaných staveb. ŘSD například v příštím roce plánuje zahájit výstavbu 22 nových silničních a dálničních staveb s délkou trasy přesahující 100 kilometrů.

Podobně i správa železnic plánuje v příštím roce zahájit práce na desítce velkých projektů včetně výstavby dispečerského řídícího centra na pražské Balabence.

Předpokládané termíny zahájení staveb ale mohou výrazně zpozdit průtahy ve výběrových řízeních kvůli stížnostem neúspěšných uchazečů u antimonopolního úřadu. Rozhodnout ve většině těchto sporů trvá řadu měsíců a není výjimkou, když se protáhne i výrazně přes jeden rok.

Související články

Výběr článků

Načítám