Článek
Vagonmaš měl ve společném podniku 49 procent akcií. Kirovskij zavod jeho podíl převzal a další procento odkoupil. "Parita je podmínkou, jinak je spolupráce nemožná," řekl ruským novinářům generální ředitel petrohradské firmy Georgij Semjoněnko. O hodnotě kontraktu média neinformují.
S novým partnerem chce Škoda Transporation podle agentury ITAR-TASS rozšířit vozový park dopravních podniků v Petrohradě, Moskvě a dalších velkých ruských městech. Do konce roku 2015 mají tržby dosáhnout částky nejméně čtyři miliardy rublů (2,5 miliardy korun).
Společný podnik má z minulých let smlouvu na výrobu 54 vagónů metra pro petrohradský dopravní podnik v hodnotě 3,25 miliardy rublů (dvě miliardy korun). Dodávka se ale podle Vedomostí dostala do problémů, první dvě soupravy měly být dodány loni, ale zákazník dostal jen jednu. Ruský partner Vagonmaš vyhlásil ochranu před věřiteli, největším dlužníkem je ruská banka Sberbank s pohledávkou ve výši 1,4 miliardy rublů (900 milionů korun).
Společný podnik má z minulých let smlouvu na výrobu 54 vagónů metra pro petrohradský dopravní podnik v hodnotě 3,25 miliardy rublů (dvě miliardy korun). Dodávka se ale podle Vedomostí dostala do problémů, první dvě soupravy měly být dodány loni, ale zákazník dostal jen jednu. Ruský partner Vagonmaš vyhlásil ochranu před věřiteli, největším dlužníkem je ruská banka Sberbank s pohledávkou ve výši 1,4 miliardy rublů (900 milionů korun).
Podle ruských expertů nebude mít podnik v nové majetkové struktuře problém získat zakázky v Petrohradě, protože místní radnice je nakloněna domácím firmám. Aby se podařilo získat zakázky v dalších ruských městech, bude podle odborníků nutné úspěšně se vyrovnat s dodávkou pro petrohradské metro.