Článek
"Cílem je zlevnit provozování této dopravy a zabránit masovému přesunu zboží na silnice," uvedl Stanjura s tím, že jde o krok, který prospěje životnímu prostředí. Jednotlivé zásilky představují zhruba 30 000 tun zboží, které by se přesunulo na silnice, pokud by se ČD Cargo rozhodlo tohoto segmentu přeprav vzdát.
Přeprava jednotlivých zásilek je v podstatě přeprava různého zboží v kontejnerech naložených na vagónech. Nejde tedy například o převoz uhlí, dřeva či jiného materiálu.
Zavedení slev má podle ministra dopravy zatraktivnit přepravu vozových zásilek i pro soukromé dopravce, kteří se v současnosti tímto druhem přeprav téměř nezabývají. Snížení cen za železniční dopravní cestu půjde na vrub Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která koleje v Česku spravuje. "Žádné prostředky pro pokrytí této ztráty SŽDC ze státního rozpočtu nedostane," dodal Stanjura.
ČD Cargo se nyní kvůli prodělečným přepravám jednotlivých zásilek dostalo do hospodářské ztráty. Loňská ztráta by podle šéfa ČD Carga a zároveň generálního ředitele Českých drah Petra Žaludy mohla přesáhnout dvě miliardy korun před zdaněním.