Článek
"Projekt, který z naší strany vychází, počítá s tím, že z Masarykova nádraží by ten kousek byl řešen pojezdovým pásem," řekl Dobeš. Nádraží jsou blízko sebe, cesta pěšky z jednoho na druhé ale vede přes několik rušných křižovatek.
Přebudování kolejí na Hlavní nádraží by stálo miliardy korun a varianta pojízdného pásu je tak podle Dobeše přijatelnější.
Pojízdné pásy jsou běžné například na letištích, kde propojují jednotlivé terminály.
Plánovaná rychlodráha by měla vyrůst mezi Kladnem a Prahou a vedla by právě přes letiště. Využil by se Negrelliho viadukt a buštěhradská trať. Viadukt, který je technickou památkou, by bylo potřeba modernizovat. Práce by mohly začít v roce 2014 nebo 2015. Stavbu připravuje ministerstvo dopravy společně s Prahou a Správou železniční a dopravní cesty.
Podle Dobeše by v první fázi mělo být vybudováno propojení letiště s budoucí stanicí metra Veleslavín.
Pražské letiště není s metropolí spojeno vlakem, jak je běžné jinde ve světě. Lidé, kteří k dopravě nechtějí použít taxi či vlastní vůz, se musí spokojit s autobusy.