Hlavní obsah

Hlavní a Masarykovo nádraží by kvůli trati na letiště mohl propojit pojízdný pás

Praha

Vybudování železnice z hlavního města na Letiště Václava Havla by mohla částečně hradit Evropská unie. Řekl to v úterý ministr dopravy Pavel Dobeš (LIDEM). Podmínkou ale je, aby vlaky z letiště jezdily na mezinárodní nádraží, což ale to Masarykovo, kde by měla trať končit, není. Řešením by podle Dobeše mohl být pojízdný pás mezi Masarykovým a Hlavním nádražím.

Foto: Správa železniční dopravní cesty

Vizualizace trasy v Praze- Bubnech

Článek

"Projekt, který z naší strany vychází, počítá s tím, že z Masarykova nádraží by ten kousek byl řešen pojezdovým pásem," řekl Dobeš. Nádraží jsou blízko sebe, cesta pěšky z jednoho na druhé ale vede přes několik rušných křižovatek.

Přebudování kolejí na Hlavní nádraží by stálo miliardy korun a varianta pojízdného pásu je tak podle Dobeše přijatelnější.

Pojízdné pásy jsou běžné například na letištích, kde propojují jednotlivé terminály.

Foto: Správa železniční dopravní cesty

Plán trasy z letiště do centra Prahy

Plánovaná rychlodráha by měla vyrůst mezi Kladnem a Prahou a vedla by právě přes letiště. Využil by se Negrelliho viadukt a buštěhradská trať. Viadukt, který je technickou památkou, by bylo potřeba modernizovat. Práce by mohly začít v roce 2014 nebo 2015. Stavbu připravuje ministerstvo dopravy společně s Prahou a Správou železniční a dopravní cesty.

Podle Dobeše by v první fázi mělo být vybudováno propojení letiště s budoucí stanicí metra Veleslavín.

Pražské letiště není s metropolí spojeno vlakem, jak je běžné jinde ve světě. Lidé, kteří k dopravě nechtějí použít taxi či vlastní vůz, se musí spokojit s autobusy.

Související témata:

Výběr článků

Načítám