Článek
Automobilky na svou obranu uvedly, že chybné údaje o spotřebě byly důsledkem procedurálních chyb při testování vozů v Jižní Koreji, a přislíbily, že svým zákazníkům nahradí dodatečné náklady na pohonné hmoty. Navíc si v nedělních listech zakoupily celostránkové omluvy.
Podle analytiků by toto zjištění mohlo vést k žádosti o odškodnění ve výši desítek miliónů dolarů. Nelze prý vyloučit ani soudní spory.
Ohrožení prodejů
Na páteční přiznání obou společností, že u více než miliónu vozů ve Spojených státech a Kanadě chybně uvedly nižší spotřebu, než jakou mají ve skutečnosti, reagovaly trhy okamžitě.
Sama Hyundai ztratila 3,1 miliardy dolarů (asi 60 miliard korun) ze své tržní hodnoty a během pondělí se její kurz propadl nejvíce za poslední rok, uvedla agentura Reuters.
Investoři se tak obávají, že tato skutečnost poškodí dobré jméno obou firem a způsobí pokles prodejů jejich vozů na americkém trhu.
"Tento fakt by mohl přibrzdit úspěchy automobilky Hyundai," uvedl analytik James Yonn z banky BNP Paribas. "Myslím, že potenciální finanční ztráty jsou nepodstatné ve srovnání s potenciální ztrátou pověsti značky jako takové," dodal.