Článek
„Žádné podrobnosti k informacím, které zveřejnila v souvislosti s panem Špičkou média, nemáme. V současné době probíhá jediná veřejná zakázka modernizace lokomotiv s účastí CZ LOKO. Ta však není dokončena a čekáme na vyjádření antimonopolního úřadu,“ sdělil Právu předseda představenstva ČD Cargo Gustav Slamečka.
Jiří Špička již ve společnosti ČD Cargo nepracuje. Při odchodu nedostal podle vedení firmy odměnu, odstupné ani „zlatý padák“. Podle smlouvy schválené představenstvem ČD mu po dobu osmi měsíců náleží, při dodržení smluvních podmínek, pouze výplata standardní konkurenční doložky.
Chceme být transparentní, tvrdí Slamečka
Prioritou firmy je podle Slamečky udržet hospodaření ČD Cargo v černých číslech a vytvořit předpoklady pro zvýšení jeho efektivity v budoucnosti. Zároveň s tím chce vedení firmy zajistit maximální transparentnost a férovost výběrových řízení.
„Již před časem jsme změnili metodiku zadávání revizních oprav. Soutěže otevíráme většímu počtu zájemců. Oslovili jsme také nevládní organizace s žádostí o pomoc při zveřejňování našich smluv a při vyhodnocování výběrových řízení,“ řekl Slamečka.
CZ Loko vyhrálo v únoru 2010 u ČD Cargo podle časopisu tři výběrová řízení na celkovou modernizaci lokomotiv za 1,2 miliardy korun. Podobně úspěšná byla tato společnost v roce 2008, kdy za renovaci třiceti lokomotiv dostala miliardu korun.
Špička je členem pardubického krajského výboru TOP 09. V minulosti byl krátkou dobu členem předsednictva strany.