Článek
Stavební práce se však neobejdou bez zvláštního režimu na dálnicích. Počet jízdních pruhů se bude v jednotlivých úsecích měnit v závislosti na prováděných pracích. Základní premisou ale je, ale byly k dispozici dva jízdní pruhy v každém směru, i když to ne vždy bude možné. Pro tento účel má být však dálnice rozšířena na každé straně o 75 centimetrů.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nyní zveřejnilo animaci, na níž je vidět, jak bude modernizace dálnice vypadat.
Řidiči musí počítat také s další novinkou, kterou je snížení povolené rychlosti na 80 kilometrů v hodině. Kolony budou zřejmě nevyhnutelné. Pomoci ale mohou informační tabule, které budou informovat o rozsahu front, případně nabídnou řidičům výhodnější trasu.
Podle projektantů bude pro řidiče nejnáročnější první etapa prací, při které se budou stavět mostní konstrukce. V druhé etapě pak dojde ke zmíněnému rozšíření komunikace, což by mělo zabrat zhruba půl druhého měsíce. V dubnu příštího roku pak začne kompletní modernizace pravé části dálnice, která počítá s výměnou povrchu. Následovat bude modernizace levé poloviny dálnice.
„Bude to zatěžkávací zkouška pro řidiče, zkouška trpělivosti pro nás všechny,“ komentoval to při středečním představení projektu generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic David Čermák. Zdůraznil však, že je třeba předejít tomu, aby se současný stav ještě zhoršil. „Oprava či modernizace je nezbytná,“ dodal.