Článek
Žaluda uvedl, že cena jízdenky z Prahy do Ostravy v rámci ČD promo činí 295 korun, což je přesně stejně jako cena, za kterou nabízí kreditové jízdenky Regiojet.
Jančura si v tu chvíli nasadil červený nos, což dělal pak vždy, když Žaluda mluvil o tom, že ceny ČD jsou vyšší nebo stejné. Reagoval tak na starší vyjádření Žaludy, který označil Regiojet za Jančurův cirkus.
„Od počátku máme plno, počet cestujících narůstá. Cestující nás chtějí podržet,“ uvedl Jančura. Vysvětlil, i jak je možné, že má stále více cestujících: „Postupně narůstá počet vozů, jak přicházejí z výroby. Nyní jezdíme s pěti vozy. Ve finále bychom chtěli jezdit s osmi.“ Dva by měly být podle něj v první třídě.
Jančura přesto kritizuje postup ČD, že se pustily do cenové války: Když jsme vstoupili na trh, čekali jsme, že se budou inspirovat z kvality služeb a ne, že to vezmou ze špatného konce, že půjdou o třicet procent pod naše ceny.“
Vyjádřil obavy, že v případě, že by nezasáhl Úřad pro hospodářskou soutěž, taky by to mohlo nového dopravce, vlaštovku konkurence na železnici, zadusit. Podle Žaludy ale nehrozí zásah antimonopolního úřadu, protože podle něj jsou ceny ČD vyšší nebo na úrovni Regiojetu.
Když Žaluda uvedl, že slevy se netýkají jen tratě Praha Ostrava, ale i jízdného do Zlína nebo do Hradce Králové, tak ho Jančura napadl, že i tam vlastně dráhy bojují s ním, protože na nich provozuje autobusové linky Jančurova firma Student Agency. Žaluda dodal, že navíc slevové akce jsou každoroční.
Uvedl, že k boji dojde až od prosince. Jezdíme třemi páry spojů, začneme být konkurencí, až budeme mít devět párů spojů, pendolina mají sedm párů a devět párů mají IC.
Jančura ho navíc napadl, že dráhy prodělávají i na pendolinech, a to půlmiliardy ročně. Žaluda to popřel a uvedl, že se prodělek týkal roku 2008 a nyní jsou pendolina provozně zisková. Jančura ale tvrdil, že do toho nebyla započítána cena soupravy.
V tu chvíli se ale oba do sebe pustili jako dva kohouti a nebylo slyšet, co kdo říká, takže Moravec pustil raději ze záznamu vystoupení stínového ministra dopravy, plzeňského hejtmana Milana Chovance, který hovořil o hysterické reakci ČD na konkurenci.