Článek
„Po uvážení jednotlivých traťmistrů jsou zaváděny tzv. pomalé teplotní jízdy. Jde o bezpečnostní a preventivní opatření. O případném dalším snižování rychlostí z důvodu bezpečnosti bude rozhodnuto dle klimatických podmínek," sdělil Halla.
Nejvíce zpomalení se týká oblasti Brna a Liberce, dále pak Olomouce, Plzně a Karlových Varů. Jak Halla uvedl již dříve, obvyklé je snížení rychlosti na 50 až 30 kilometrů za hodinu, v extrémních případech až na 10 kilometrů za hodinu.
Stejně jako v létě vysoké teploty trápí v zimě správce kolejí naopak mrazy, které mohou způsobit lomy kolejnic, připomíná ČTK.
Vlivem horka se kolejnice roztahují a ve spojích mohou vybočit, pokud jsou špatně upevněny. V některých případech se mohou kolejnice i zvlnit. Vlaky proto musí jezdit opatrně.