Článek
V úterý odpoledne odjela z Břeclavi lokomotiva 380.004, aby se u našich jižních sousedů podrobila provozním zkouškám na elektrickém napájecím systému, používaném v Rakousku a v Německu. Na obou napájecích systémech, užívaných na českých železničních koridorech, je lokomotiva v provozu již osm měsíců.
V létě měla svou premiéru na nákladních vlacích společnosti ČD Cargo, s prosincovou změnou jízdního řádu vstoupila do světa osobní dopravy. Podle zkušeností strojvedoucích, kteří s novými stroji jezdí, jsou jejich provozní vlastnosti dobré a netrpí ani přemírou "dětských nemocí".
V poslední době se porouchal pouze jeden stroj v Praze v důsledku zkratu na topení jednoho z vozů vlaku, druhý problém měla lokomotiva v České Třebové, když se ji nepodařilo oživit po přejezdu ze střídavého na stejnosměrný systém napájení.
Jedinou výčitkou ze strany uživatelů lokomotiv jsou tak stísněné poměry na stanovišti strojvedoucího v případě, kdy z provozních důvodů musí být na lokomotivě více než jedna osoba.