Hlavní obsah

Plzeňský Prazdroj zdraží pivo

Plzeň

Plzeňský Prazdroj zdraží od ledna ceny svých produktů v průměru o dvě procenta. Důvodem je zvýšení nákladů na nákup surovin. Zvýšení cen se týká pouze vybraných značek a typů balení napříč celým portfoliem společnosti, ať už sudového nebo baleného piva, řekl Jiří Mareček, mluvčí pivovaru, který je jedničkou v ČR se zhruba polovičním podílem na trhu. Nové ceny konkrétních produktů firma neuvedla.

Článek

"Plně si uvědomujeme dopad 33procentního zvýšení spotřební daně z letošního ledna, který spolu s hospodářským poklesem zapříčinil zásadní propad pivního trhu v tomto roce. Náš přístup ke změnám cen odráží naše znepokojení související s těmito podmínkami," dodal mluvčí.

Podle odhadu ředitele Českého svazu pivovarů a sladoven Jana Veselého by se měl celý český pivní trh letos propadnout meziročně až o 12 procent. Prazdroj věří tomu, že se situace postupně stabilizuje.

Plzeňský Prazdroj, součást druhého největšího pivovarnického uskupení ve světě SABMiller, zdražil pivo naposledy letos v lednu v průměru o 4,6 procenta. Podle tehdejšího vyjádření vedení pivovaru nárůst pokryl pouze lednové zvýšení spotřební daně o DPH.

U většiny piv se letos v lednu zvýšila cena o 60 haléřů až korunu na půllitru. Sudová desítka Gambrinus, nejprodávanější české pivo, zdražilo o 60 haléřů na půllitru na 13,50 korun. Sudový Pilsner Urquell, prémiové pivo, nezdražil a cena z pivovaru zůstala na 20,90 korun za půllitr.

Skupina s pivovary Plzeň, Nošovice a Velké Popovice uplatnila loni na českém trhu 7,55 miliónu hektolitrů piva, což bylo meziročně o 4,5 procenta méně. Prazdroj vykázal za uplynulý finanční rok (od dubna 2009 do konce letošního března) hrubý zisk 4,7 miliardy korun, meziročně o procento nižší. Tržby největšího domácího pivovaru meziročně klesly o 2,5 procenta na 15,4 miliardy korun.

Související témata:

Výběr článků

Načítám