Článek
„Modelovou paletu chceme dál rozšiřovat a následovat bude v dalším období rodinný vůz v kategorii pod modelem Octavia,“ potvrdil už dřívější informace o tom, že automobilka chystá vůz o velikosti mezi fabií a octavií.
To by ale podle Vahlanda neměl být konec s novými modely. „Superb bude nosný pilíř značky a bude mít i nástupce. Prověřujeme možnosti rozšíření i v kategorii SUV a MPV,“ uvedl šéf Škodovky. Model Yeti, který je právě z kategorie SUV je velmi poptávaný a kapacita výroby nestačí krýt poptávku po tomto sportovním modelu.
Dvakrát víc aut
Vahland potvrdil i dlouhodobější vize. „Do 10 let zdvojnásobíme výrobu,“ uvedl Vahland. Přitom celková produkce vloni byla 520 tisíc aut a prodalo se 684 tisíc vozů.
Optimistické plány se opírají hlavně o vývoj v Číně, kde je velice dynamický trh a letos už tam produkce dosahuje 180 tisíc aut. Také pololetní výsledky naznačují růst prodeje. Na závěr roku by mohla firma prodat kolem 700 tisíc aut. Čína by se za dva roky mohla stát největším odbytištěm modelů Octavia a Superb.
Škodovek se bude vyrábět víc v Asii
Vedení automobilky předpokládá zdvojnásobení až ztrojnásobení prodeje v Číně, Rusku, Indii a na dalších asijských trzích. V současné době tam končí zhruba 30 procent celkové produkce, ale předpokládá se, že vzhledem k rychlému růstu tamních trhů a pomalejšímu růstu evropského trhu bude za 5 až 10 let více než polovina produkce škodovek právě v asijských výrobních závodech.
S nárůstem výroby se počítá i v tuzemských závodech. Jaké konkrétní investice se tady chystají ale Vahland neupřesnil „Investice do zdejších závodů budou vyšší než v roce 2009, investovat se bude do nových produktů a do růstu výrobních kapacit. Za českými závody stojíme. Je ale potřeba také zvyšovat produktivitu práce,“ upozornil Vahland.
Škoda Auto zde zaměstnává přes 25 tisíc lidí. Podle šéfa automobilky se budou rozšiřovat hlavně řady personálu v oblasti technického vývoje a odbytu. „I přes důraz na produktivitu by se měl počet zaměstnanců zvyšovat. Jde nám o internacionalizaci podniku a může se stávat, že lidé v Mladé Boleslavi budou potkávat kolegy v turbanech a zahraniční pracovníky z Ruska nebo Číny,“ dodal Vahland.
Hospodářské výsledky Škoda Auto | ||
1.pololetí 2010 | 1.pololetí 2009 | |
Prodej vozů | 378 700 | 329 600 |
Výroba | 289 300 | 247 100 |
Zaměstnanců | 25 840 | 27 257 |
Tržby | 109,7 mld.Kč | 89,7 mld.Kč |
Zisk po zdaň. | 4,8 mld.Kč | 2,7 mld.Kč |
Zdroj - Škoda Auto |