Článek
Podnik jezdil například se zápornou marží. Ta od loňského září dosáhla výše dvou miliard korun. Nevýhodný pronájem uhelných vagonů pak připravil firmu o dalších 320 miliónů.
"Došlo k velkému množství pochybení a ČD Cargo na to doplácí dodneška," uvedl Vodička. Podle něj šlo například o poskytování nekoncepční slevy největšímu zákazníkovi nebo prodej 500 uhelných vagonů firmě Čechofracht a následné pronajmutí zpět. "Pokud by si firma vozy nechala, ušetřila by 326 miliónů korun," řekl Vodička.
Chyby se staly například i při prodeji vagonů do šrotu. Některé takto prodané vozy zřejmě nyní jezdí pro konkurenci.
Bazalu odvolaly mateřské České dráhy v červnu kvůli neuspokojivým výsledkům a špatné komunikaci obou firem. Nový ministr dopravy Vít Bárta (VV) na základě prvních výstupů z auditu podal na Bazalu v srpnu trestní oznámení. Jak Bárta v úterý uvedl, nyní jej doplní o nová fakta. [celá zpráva]
ČD Cargo loni hospodařilo se ztrátou před zdaněním 378 miliónů korun. Výsledek znamená meziroční propad o 850 miliónů korun. Provozní výsledek před započtením odpisů byl kladný a činil 741 miliónů korun.