Článek
Ke snížení platů šéfů státních firem v důsledku ekonomické krize vyzýval ministr dopravy Petr Bendl (ODS) v březnu.
ČD by tak měly do konce roku ušetřit 11 miliónů korun, řekl generální ředitel ČD Petr Žaluda. „Jsme v době, kdy už nestačí jen běžné škrtání výdajů a škrcení nákladů v provozu. Po personálním auditu jsme na generálním ředitelství zrušili 300 míst a teď musíme sáhnout i ke snížení platů managerů,“ dodal Žaluda.
ČD by tak měly do konce roku ušetřit 11 miliónů korun, řekl generální ředitel ČD Petr Žaluda. „Jsme v době, kdy už nestačí jen běžné škrtání výdajů a škrcení nákladů v provozu. Po personálním auditu jsme na generálním ředitelství zrušili 300 míst a teď musíme sáhnout i ke snížení platů managerů,“ dodal Žaluda.
„Oceňuji rozumné a vstřícné rozhodnutí vedení Českých drah v době ekonomické krize. Úspory se samozřejmě promítnou do hospodaření společnosti. Jako důležité vnímám i to, že se vedení společnosti zřeklo možných bonusů. Nevyplatilo si je ani za rok 2008,“ komentoval kroky vedení ČD Bendl.
Resort dopravy má své zástupce v dozorčích radách Českých aerolinií, v Českých drahách, společnosti ČD Cargo či v Letišti Praha. Platy jsou hlavním tématem posledních týdnů i v Českých aeroliniích. Také v ČSA si vrcholové vedení snížilo platy o 15 procent a nyní k tomu nutí pod hrozbou propouštění i další zaměstnance.
Jak upozorňuje ředitel drah Žaluda, jde jen o manažerské platy: „Rozhodně nebudu sahat na mzdy lidí v provozu, kteří zajišťují bezpečnost na železnici a kteří poskytují služby cestujícím. Snížení o 15 procent se dotkne padesátky lidí na manažerských pozicích. Zároveň očekávám stejné kroky od našich dceřiných společností.“