Článek
Počet vlaků EuroCity do Polska se zvýší ze současných tří párů na šest, po letech se rovněž obnoví přímé spojení z Varšavy přes Ostravsko do Bratislavy a Budapešti. V regionální dopravě k severním sousedům ČD uvedly jako novinku rovněž spojení Liberec–Tanvald–Harrachov–Szklarska Poręba a na Těšínsku do Racibórze a Rybniku s tím, že na polské straně budou tato spojení provozována v kooperaci s místními dopravci.
Spojení mezi Prahou a Brnem se rozšíří o posilové vlaky, které budou ve všední dny odjíždět z Brna v 7.08 a z pražského hlavního nádraží v 15.21. V neděli a ve svátky pak pojedou z Brna v 15.08 a z Prahy v 18.21.
Rozšíří se i spojení Opavy a Prahy, když vlak InterCity Opava bude nově jezdit směrem do Prahy i v sobotu a v neděli odpoledne se bude vracet do slezské metropole. Další nový spoj mezi Prahou a Opavou bude jezdit v pátek odpoledne z Prahy do Opavy a v opačném směru se bude vracet v neděli odpoledne, uvedl dopravce.
Novinkou je rovněž noční spojení z Prahy do Přerova. Vlak pojede v pracovní dny a v sobotu z Prahy krátce po půlnoci a do Přerova přijede v 2.47, kde zajistí přípoj k vlaku EuroNight Chopin do Vídně.
U Prahy častěji, na východ rychleji
V okolí Prahy budou prodlouženy spoje jedoucí na Úvaly až do Českého Brodu. Na trase z centra Prahy přes Vysočany, Horní Počernice do Čelákovic bude nově více vlaků pokračovat až do Lysé nad Labem, uvedl dopravce.
Kromě nových spojů dopravce avizoval i zkrácení jízdní doby v důsledku ukončení stavebních prací na hlavních železničních koridorech. Jízdní doba z Prahy do Brna by se měla snížit o sedm minut na dvě hodiny 30 minut. Cesta do Vídně by měla být kratší o deset minut a do Budapešti o 11 minut.
Nový jízdní řád začne tradičně platit 13. prosince.