Článek
Odklad je podle města vynucen poškozením množství kabelů po loňských přívalových deštích a vlhkým prostředím, s nímž však smlouvy nepočítaly.
"Kabely, které byly vystaveny vodě, nejsou schopny provozu a musí dojít k jejich výměně," řekl Dolínek. Zatím není ani jasné, kolika kabelů se bude výměna týkat a kolik bude výměna poškozené kabeláže stát. Podle náměstka však nejde o „malé množství“.
Město něco získá z pojistky
Dodavatel byl vyzván, aby určil harmonogram výměny a nový termín otevření. Praha zatím neví, kolik peněz získá na opravu z pojistky.
Město se k výměně rozhodlo na základě posudku znalce, který si nechalo vypracovat. [celá zpráva]
„Podle našich zjištění a důkazů, které máme k dispozici, tunel Blanka po zpochybnění smluv mezi Prahou a Metrostavem nikdy nemohl být v dubnu 2015 otevřen. Jednalo se pouze o politickou proklamaci paní primátorky,” vyjádřil se předseda pražské ODS Filip Humplík.
„Za současný stav nicméně není zodpovědná Adriana Krnáčová, ale předchozí vedení radnice pod vedením Tomáše Hudečka, které s ČKD DIS Praha podepsalo dodatek, kterým současně přiznává peníze za provedené práce, ale nijak nestanoví termín uvedení tunelu do provozu,“ uvedl Humplík, podle kterého se jedná o školáckou chybu.
Otevření mělo být v roce 2011
Zhruba šestikilometrový tunel Blanka je důležitou součástí vnitřního okruhu města. Celý komplex měl fungovat už v roce 2011, ale od začátku stavbu provází řada problémů a v poslední době i soudních sporů s firmami Metrostav a IDS.
Související témata
Během let se práce prodražily minimálně o šest miliard korun. Výstavbu zadala někdejší politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma (ODS).