Článek
Investice se vyplatila, protože při měření decibelů potlesku Fischerovo publikum výrazně porazilo Zemanovy stoupence. Mluvčí Fischerova týmu Jana Víšková v sobotu přiznala, že část publika v TV debatě byla opravdu finančně motivována.
„Vzhledem k naléhání produkce, že nesmí zůstat žádná místa prázdná, jsme místo čtyřiceti dobrovolníků a příznivců Jana Fischera, kterým se nakonec do Prahy nepodařilo dostat, povolali 40 lidí. Ti dostali kompenzaci ušlé mzdy a nákladů na dopravu. Dalších 160 míst v hledišti obsadili dobrovolníci a další příznivci Jana Fischera,“ sdělila Víšková Novinkám.
Podle Víškové televize Prima Family přenesla na oba prezidentské štáby břímě sehnat v extrémně krátkém čase celkem 400 osob do hlediště. Peníze tak podle mluvčí Fischerova týmu ušetřila televize. „Bylo to záložní řešení, které bylo nezbytné pro to, abychom vyhověli dramaturgii pořadu,“ tvrdí Víšková.
Byla to estráda, kritizují debatu
Zároveň mluvčí Fischerova týmu prohlásila, že televizní duel, který Prima Family vysílala, nepovažují za vhodný. Podle Víškové měl prý „estrádní formát“ a diskriminoval ostatní legitimní kandidáty. "A o jehož obsahu a scénáři jsme neměli ani před jeho začátkem úplné informace. Účinkování v něm ale nebylo možné bez následků odmítnout,“ doplnila.
Na Fischerově transparentním účtu se výdaj za publikum v duelu se Zemanem dosud neobjevil.
Zemanovci: My jsme problém s lidmi neměli
Lidé, kteří přišli do duelu podpořit Zemana, nebyli podle jeho mluvčí Hany Burianové nijak placeni. Zájemců bylo dokonce více než volných míst.
"Příznivci a sympatizanti Miloše Zemana nebyli žádným způsobem finančně motivováni, aby se účastnili prezidentského duelu FTV Prima. Jejich účast byla zcela dobrovolná. Dokonce se hlásilo dvakrát více příznivců, než byla kapacita sálu určena pro příznivce Miloše Zemana," řekla v sobotu Burianová Novinkám.
Vítězem televizního duelu se ale navzdory placenému potlesku stal podle expertů i čtenářů Zeman. Odborníci soudí, že byl lépe připravený a nepůsobil tak nervózně. [celá zpráva]
Fischer příliš podléhal emocím a dlouho hledal slova. K Zemanovu úspěchu přispěly i jeho jazykové schopnosti, kdy skvěle pohovořil anglicky a rusky.