Hlavní obsah

Cyklisté propagovali v Praze kola, ve Vídni i Amsterdamu jsou běžná

V rámci Evropského týdne mobility se mohli Pražané i další návštěvníci metropole projet hromadně na kole. Velká podzimní cyklojízda, jak je akce nazvána, začala ve 13:00 na Vinohradech.

Foto: Valentin Flauraud , Reuters

Článek

Projížďka metropolí na kole byla podle organizátorů vrcholem letošního šestého ročníku festivalu s názvem Zažít město jinak, který razí motto "méně aut a více života do ulic". Pouliční festival se koná ve více než deseti částech Prahy, například na Palmovce, v Letňanech či Troji. Hlavní zóna je však na Vinohradech.

Projížďka metropolí na kole byla podle organizátorů vrcholem letošního šestého ročníku festivalu s názvem Zažít město jinak, který razí motto "méně aut a více života do ulic". Pouliční festival se koná ve více než deseti částech Prahy, například na Palmovce, v Letňanech či Troji. Hlavní zóna je však na Vinohradech.

Projížďka metropolí na kole byla podle organizátorů vrcholem letošního šestého ročníku festivalu s názvem Zažít město jinak, který razí motto "méně aut a více života do ulic". Pouliční festival se koná ve více než deseti částech Prahy, například na Palmovce, v Letňanech či Troji. Hlavní zóna je však na Vinohradech. Pro návštěvníky bylo připraveno více než dvě stovky aktivit, zejména koncertů, výstav a představení. Mohli se také občerstvit různými specialitami ve stáncích či kavárnách. Vidět mohli třeba i prototyp lavičky sloužící zároveň jako stojan na kolo.

Projížďka metropolí na kole byla podle organizátorů vrcholem letošního šestého ročníku festivalu s názvem Zažít město jinak, který razí motto "méně aut a více života do ulic". Pouliční festival se koná ve více než deseti částech Prahy, například na Palmovce, v Letňanech či Troji. Hlavní zóna je však na Vinohradech. Pro návštěvníky bylo připraveno více než dvě stovky aktivit, zejména koncertů, výstav a představení. Mohli se také občerstvit různými specialitami ve stáncích či kavárnách. Vidět mohli třeba i prototyp lavičky sloužící zároveň jako stojan na kolo.

Projížďka metropolí na kole byla podle organizátorů vrcholem letošního šestého ročníku festivalu s názvem Zažít město jinak, který razí motto "méně aut a více života do ulic". Pouliční festival se koná ve více než deseti částech Prahy, například na Palmovce, v Letňanech či Troji. Hlavní zóna je však na Vinohradech. Pro návštěvníky bylo připraveno více než dvě stovky aktivit, zejména koncertů, výstav a představení. Mohli se také občerstvit různými specialitami ve stáncích či kavárnách. Vidět mohli třeba i prototyp lavičky sloužící zároveň jako stojan na kolo. Vyjížďku na kole od budovy ministerstva dopravy až na Vinohrady absolvoval i ministr dopravy Pavel Dobeš (VV). "Praha se mi z kola líbila, protože byla úplně jiná, než když člověk jede na zadním sedadle auta," řekl po projížďce. Přiznal však, že by si v určitých místech jen těžko dokázal představit jízdu v době dopravní špičky.

Projížďka metropolí na kole byla podle organizátorů vrcholem letošního šestého ročníku festivalu s názvem Zažít město jinak, který razí motto "méně aut a více života do ulic". Pouliční festival se koná ve více než deseti částech Prahy, například na Palmovce, v Letňanech či Troji. Hlavní zóna je však na Vinohradech. Pro návštěvníky bylo připraveno více než dvě stovky aktivit, zejména koncertů, výstav a představení. Mohli se také občerstvit různými specialitami ve stáncích či kavárnách. Vidět mohli třeba i prototyp lavičky sloužící zároveň jako stojan na kolo. Vyjížďku na kole od budovy ministerstva dopravy až na Vinohrady absolvoval i ministr dopravy Pavel Dobeš (VV). "Praha se mi z kola líbila, protože byla úplně jiná, než když člověk jede na zadním sedadle auta," řekl po projížďce. Přiznal však, že by si v určitých místech jen těžko dokázal představit jízdu v době dopravní špičky.

Projížďka metropolí na kole byla podle organizátorů vrcholem letošního šestého ročníku festivalu s názvem Zažít město jinak, který razí motto "méně aut a více života do ulic". Pouliční festival se koná ve více než deseti částech Prahy, například na Palmovce, v Letňanech či Troji. Hlavní zóna je však na Vinohradech. Pro návštěvníky bylo připraveno více než dvě stovky aktivit, zejména koncertů, výstav a představení. Mohli se také občerstvit různými specialitami ve stáncích či kavárnách. Vidět mohli třeba i prototyp lavičky sloužící zároveň jako stojan na kolo. Vyjížďku na kole od budovy ministerstva dopravy až na Vinohrady absolvoval i ministr dopravy Pavel Dobeš (VV). "Praha se mi z kola líbila, protože byla úplně jiná, než když člověk jede na zadním sedadle auta," řekl po projížďce. Přiznal však, že by si v určitých místech jen těžko dokázal představit jízdu v době dopravní špičky. Praha by se podle Jana Krčmáře z kontaktní kanceláře města Vídně Compress v tomto ohledu mohla inspirovat například v Rakousku. Vídeňská radnice se podle něj už před lety zavázala ke snížení počtu aut ve městě, což se projevilo tím, že Vídeňané používají auto jen na 31 procent svých cest.

Projížďka metropolí na kole byla podle organizátorů vrcholem letošního šestého ročníku festivalu s názvem Zažít město jinak, který razí motto "méně aut a více života do ulic". Pouliční festival se koná ve více než deseti částech Prahy, například na Palmovce, v Letňanech či Troji. Hlavní zóna je však na Vinohradech. Pro návštěvníky bylo připraveno více než dvě stovky aktivit, zejména koncertů, výstav a představení. Mohli se také občerstvit různými specialitami ve stáncích či kavárnách. Vidět mohli třeba i prototyp lavičky sloužící zároveň jako stojan na kolo. Vyjížďku na kole od budovy ministerstva dopravy až na Vinohrady absolvoval i ministr dopravy Pavel Dobeš (VV). "Praha se mi z kola líbila, protože byla úplně jiná, než když člověk jede na zadním sedadle auta," řekl po projížďce. Přiznal však, že by si v určitých místech jen těžko dokázal představit jízdu v době dopravní špičky. Praha by se podle Jana Krčmáře z kontaktní kanceláře města Vídně Compress v tomto ohledu mohla inspirovat například v Rakousku. Vídeňská radnice se podle něj už před lety zavázala ke snížení počtu aut ve městě, což se projevilo tím, že Vídeňané používají auto jen na 31 procent svých cest.

"Veškerá dopravní rozhodnutí směřují k cílené podpoře alternativní dopravy. Ať už se jedná o výstavbu cyklostezek, odstranění bariér ve veřejné dopravě anebo finanční podporu elektrických kol," uvedl Krčmář. I díky tomu je Vídeň už několik let hodnocena jako jedno z nejlepších měst pro život.

Výběr článků

Načítám