Článek
Šmerdu v minulých dnech opakovaně vyzývali předseda Věcí veřejných Radek John i Bárta, aby sám rezignoval. „Pro mne je situace o to složitější, že jsem nestraník. Na ministerské funkci nelpím, ale rezignovat jsem odmítl. Nehodlám skákat podle přání některých neukojených politiků,“ řekl v úterý Právu Šmerda. Přesto ve čtvrtek předal premiérovi svou demisi.
"Je bohužel pravděpodobné, že se Bártova superkoncepce vrátí do hry."
Mýtné na okreskách opět ve hře
Přáním Šmerdy bylo setrvat v čele resortu dopravy alespoň do září, aby bylo možné realizovat zásadní koncepční změny, zejména přijmout program rozvoje dopravní infrastruktury do roku 2013. Právě fakt, že Šmerda jako nereálnou uložil k ledu Bártovu superkoncepci rozvoje dopravy do roku 2025, mu ale u véčkařů definitivně zlomil vaz a skončil.
Na otázku Práva, jestli se teď Bártova superkoncepce pod novým ministrem vrátí do hry, odpověděl Šmerda: „Je bohužel pravděpodobné, že se ta nesmyslná superkoncepce bude znovu prosazovat, stejně jako další původní Bártovy záměry, jako je výstavba dálnic soukromými investory nebo mýtné i na okreskách.“
To ostatně v pátek po svém uvedení do úřadu naznačil i Dobeš, když zmínil zavedení mýta na silnicích nižších tříd, neboť jde o věc z programu VV. "Nechci to stavět tak, že budu prosazovat Bártovu nebo Šmerdovu koncepci," uvedl nový ministr.
Šmerda chce z ministerstva odejít
Lze očekávat, že exministr Šmerda, výkonný úředník, jenž je spojován s TOP 09, na dopravě nezůstane. Už avizoval, že má zájem pracovat v polostátní firmě a pak přejít do soukromé sféry.