Článek
První pětici nejčastějších hříšníků podle statistiky tvořili řidiči vozů Mercedes, Volvo, BMW, Subaru a Audi. Naopak na druhé straně žebříčku se umístili řidiči aut značek Wartburg, VAZ, Škoda, Dacia a Daewoo.
"To, co tady zaznělo a bylo vidět na tom grafu, potvrzuje všeobecné mínění motoristické veřejnosti, že řidiči rychlých drahých automobilů se v silničním provozu chovají ne tak ohleduplně jako ti ostatní řidiči," uvedl Tesařík. Dodal, že k zhruba stejným závěrům dospěly i univerzitní výzkumy.
Udělal jsem si porovnání, abych vyvrátil, nebo podpořil to, co se mezi lidmi říká, že nejhorší jsou řidiči nejdražších vozů.
"Udělal jsem si porovnání zastoupení jednotlivých výrobních značek, respektive jejich řidičů, na přestupcích a na počtu registrovaných vozidel, abych buď vyvrátil, nebo podpořil to, co se mezi lidmi říká, že nejhorší jsou řidiči nejdražších vozů," vysvětlil Tesařík. Lidé by podle něho s řidiči luxusních vozů neměli závodit a raději jim na silnici uhnout.
Ministr dopravy Vít Bárta (VV) před nedávnem přišel s nápadem, aby se při udělování pokut přihlíželo k platu řidiče a ceně vozu. Pokuty podle příjmu platí řidiči například ve Finsku nebo Švýcarsku.
Premiér Petr Nečas (ODS) označil návrh za nesmyslný. Dopravní policii se myšlenka naopak zamlouvala - tvrdí, že řidiče v drahých vozech nízké pokuty neodradí od páchání dopravních přestupků. Podle šéfa dopravních policistů Leoše Tržila to souvisí s pocitem, že řidiči jedou v silném a bezpečném autě, takže si mohou dovolit cokoliv.