Článek
Toyota za název auto přidala slůvko Crazy a pravdou je, že tenhle koncept je hodně bláznivý. Tak především - Toyota vyndala litrový motor a nahradila jej benzínovou osmnáctistovkou z minulé generace modelu Celica a navíc ještě přidala turbodmychadlo.
Motor už není vepředu, ale posunul se až za řidiče. Výsledný výkon činí 204 koní (150 kW), točivý moment dosahuje 240 Nm. To vše při celkové hmotnosti pouhých 1050 kilogramů.
:. Oproti běžnému Aygu je tato studie o hodně širší. Foto: Toyota
Další zajímavostí je pohon zadních kol, který sériové Aygo rohodně nemá. Patřičné úpravy se týkaly i podvozku a brzd. Kola mají nyní rozměr 17 palců. Toyota Aygo Crazy jede přes 200 km/h a z nuly na stovku zrychluje okolo šesti vteřin.
Toyota si tohle čiperné Aygo připravila coby lákadlo pro svůj stánek na Londýnský autosalon, který začne koncem července. Jde pouze o studii a její sériová výroba je velice nepravděpodobná.