Článek
Mugen je specialista, který připravuje sportovní verze automobilů značky Honda. Pod jeho taktovkou vznikají i závodní vozy, což znamená spousty zkušeností, které se dají přenést na obyčejnou silnici.
V novém voze Type-RR Experimental Spec. jde o to, aby se co nejvíce ušetřily kilogramy, které je nutné motorem rozhýbat. Na karoserii i v interiéru je použit uhlíkový kompozit. A když už tam je, tak musí být pořádně vidět. Všechny změněné díly mají jen průhledný lak, takže je na první pohled znát i stavba tohoto velmi lehkého materiálu.
:. Upravená přední část vozu.
Celá přední část je tak místo rudé barvy šedivá. Z uhlíkového kompozitu jsou totiž nárazník, tak i blatníky. A že není kapota? Vždyť ta je z hliníku.
Ale přejděme do interiéru. Ani tady nezavadíme o standardní kusy výbavy. Vždyť i výplně dveří jsou z šedivého ultralehkého a přitom extrémně pevného materiálu. Stejně můžeme hovořit i o sedadlech, přístrojové desce nebo podlaze. Zajímavý je ochranný rám, který je vlastně postaven jako monocoque a je zakomponován velmi nenápadně. Vidět je z něj prakticky jen zvýšený práh po otevření všech dveří.
:. Mugen Honda Type-RR Experimental Spec
Pod kapotou pak pracuje tradiční specialita Mugenu - zážehový vysokootáčkový motor o objemu 2,2 l. Výkon 191 kW a točivý moment 234 N.m je přes šestistupňovou převodovku s extrémně krátkou řadicí pákou přenášen na přední kola.
Výrobce zatím nezveřejnil další spefifikace. Dokonce ani nevíme, kolik kilogramů na voze ušetřil. Jediný další detail o tomto speciálu je ten, že má zvláštní systém sledování tlaku a teploty pneumatik.