Článek
Kamera Carcam HD potěší svými kompaktními rozměry (10 x 6,2 x 2,2 cm) i nízkou hmotností – pouhých 90 gramů. Plastové tělo nepůsobí nikterak masivně, menší pády by ale mělo přežít bez vážnějších úhon. Součástí balení je i držák do auta, USB kabel pro přenos souborů do počítače a nabíječka do auta (což je nejlepší způsob, protože nabíjení trvá několik hodin).
Záznam se ukládá na microSD kartu, která poněkud nepochopitelně není součástí balení. Pokud si chcete záznam přehrát na televizi s HDMI rozhraním, potřebujete ještě dokoupit příslušný kabel.
Přístroj podporuje microSD karty až do velikosti 32 GB, což i při vysoké kvalitě nahrávky postačuje na zhruba deset hodin záznamu. Kamera ale podporuje krom HD rozlišení také režimy s rozlišením 720x480 pixelů, respektive 640x480 pixelů. Pak se na kartu vejde dvakrát tolik záznamu. Šikovné je, že při vyčerpání kapacity záznamové karty, se začnou automaticky přepisovat nejstarší záznamy. Záznam se ukládá ve formátu AVI.
Během používání nám přístroj odmítnul jednu microSD kartu, dvakrát se také nezdařilo připojení k počítači a následné nahrání pořízených záznamů (jeden pokus s Windows XP, druhý ve Windows 7).
V autě stačí držák připevnit na sklo a kameru do něj jednoduše zacvaknout. Napájení může obstarat buď klasická autonabíječka nebo vestavěná 800 mAh baterie. Na dvoupalcovém displeji si před jízdou můžete zkontrolovat úhel natočení kamery – displej je otočný v úhlu 140 stupňů. Díky dvěma kloubům na držáku není problém nastavit úhel natočení přesně na míru.
Kamera má zabudovaný mikrofon, nezobrazuje ale rychlost vozidla, pouze datum a čas. Grafický výstup je nicméně na velmi solidní úrovni, kamera díky dvěma malým diodám dovede natáčet i při jízdě v noci.
Vzhledem k ceně 2200 korun jde o jednoduchý způsob jak zdokumentovat případnou dopravní nehodu. Kamera se hodí i v situaci, že ji v autě necháte zapnutou a někdo do vás „nacouvá“. V tomto případě ale riskujete, že vám ji ukradne zloděj. Navíc při ťukancích při parkování jsou díky odolným plastům na autech materiální škody obvykle malé (a odření dveří vám kamera logicky nenatočí).
Ideální z hlediska jednoduchosti ovládání samozřejmě bude, až začnou tyto „černé skříňky“ do aut instalovat sami výrobci. Technicky to není nic náročného, navíc kamery jsou v dnešních moderních autech užívány (ve vyšších třídách) poměrně běžně – například pro samočinné přepínání dálkových a potkávacích světel nebo jako pomocník při parkování. Současné externí kamery tak i přes příznivou cenu osloví spíše technické nadšence než většinovou skupinu motoristů.