Článek
Renault Laguna Coupé zaujme hned na první pohled – nízká silueta, ostré a zároveň kulaté tvary, noblesa. Je vcelku očividné, že se francouzští designéři inspirovali u britské automobilky. Nejenom netradičně tvarovaná přední, ale i zadní úzká světla vypadají skvěle, v noci vzadu krásně svítí úzké pruhy. Vzhled je vždy individuální záležitostí, nám se testovaná Laguna vzhledově líbila, a to dokonce i v módní bílé barvě.
Kabina už nepůsobí tak noblesně jako exteriér, je převzata z běžné Laguny. Jako celek nicméně působí pracoviště dobře, ani ergonomie není špatná. Hnědé kožené sedačky absenci luxusu zachraňují. Bohužel jenom částečně, protože sedáky jsou poměrně krátké. Jinak se ale v sedadlech sedí velmi pohodlně.
Překvapením je i relativní dostatek místa na zadních sedadlech, přesto – dva cestující nad 180 centimetrů zde při delších cestách nenajdou dostatek prostoru. Zadní sedačky jdou sklopit, kufr nabídne i přijatelnou velikost, mínusem ale nicméně je menší vstupní otvor.
Řízení není přeposilované
Prvním překvapením je řízení, které není pro Renault typicky přeposilované, ale u verze Coupé je poměrně tuhé. Nečekejte komunikativnost jako u Aston Martinu, ale v případě Laguny Coupé patrně nebude zklamán ani náročnější řidič.
Celkové zaměření vozu je nicméně na dlouhé dálniční přesuny než na řádění na okruzích. Tomu odpovídá i často váhající šestistupňová automatická převodovka. Přenos síly je plynulý, přirozený, jen nesmíte chtít rychle řadit.
Podvozek je odvozený od Laguny GT a podíleli se na něm tudíž technici z Renaultsportu. Kromě přiměřeného komfortu na rozbitých silnicích má Laguna ochotu zatáčet, podvozek dobře kopíruje vozovku a nemá tendenci k náklonům. Chybí mu hravost (škoda, že není poháněná zadní náprava), ale opět platí, že ani náročný řidič nebude zklamán. Občas nepříjemně překvapí špatně odfiltrovaná nerovnost.
Výborný vznětový šestiválec
Vynikající je dieselový šestiválec. Především je mimořádně kultivovaný, perfektní je rovněž odhlučnění. Svůj potenciál dává řidiči lineárně, nechá se vytočit až k červenému poli, ale to je zbytečné, parádní práci odvádí ve středních otáčkách. Není problém jezdit při klidné jízdě do osmi litrů, motor přitom dovoluje Laguně Coupé jet přes 240 km/h.
Celkově jde s tímto motorem o zajímavé, výborně vypadající Grand Turismo, určené pro rychlé přesuny především na dálnicích. Špičkové je odhlučnění i dieselový šestiválec, dobrá je i praktičnost a každodenní použitelnost vozu. Škoda jen váhající převodovky, méně luxusního interiéru a občasného špatného filtrování nerovností.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
---|---|
Motor: | 2993 ccm, šestiválec, vznětový, turbo |
Max. výkon: | 173 kW (235 k) při 3750 ot./min. |
Max. točivý moment: | 450 Nm od 1500 ot./min. |
0 - 100 km/h: | 7,3 s |
Nejvyšší rychlost: | 242 km/h |
Průměrná spotřeba: | 7,2 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost: | 1630 kg |
Poháněná náprava: | přední |
Cena základní verze: | 969 900 Kč |