Článek
Jméno Shooting Brake je na automobilové scéně už desítky let. Nejvíce se jím proslavily upravené britské vozy Aston Martin, Jaguar či Jensen nebo v poslední době třeba Ferrari FF. Jde o karoserii, která kombinuje dvoudveřovou koncepci a praktičnost kombi.
Za návrhem a vývojem tohoto prototypu, který se nikdy asi vyrábět nebude, stál tým konstrukčních designérů ze společnosti Toyota Australia. Ruční sestavení vozu však již proběhlo v Japonsku pod dohledem globální divize sportovních vozů.
Tetsuya Tada, hlavní konstruktér modelu Toyota GT86, uvedl, že podpořit tento projekt se rozhodl v listopadu 2014 během návštěvy v Austrálii. Tehdy tam spatřil hliněný model ztvárněný v měřítku 1:4. „Model mě natolik nadchl, že jsem pověřil výrobní mistry „takumi“, aby zpracovali prototyp a ručně vyrobili koncepční model Shooting Brake na základě návrhu z Austrálie,“ řekl při celosvětové premiéře konstruktér.
Auto je shooting brake jak vystřižené z učebnic. Dvoudveřová karoserie sportovního vozu má v zádi zvýšenou karoserii tak, že vytváří klasický tvar kombi, včetně zadního víka. Je jasné, že takové auto nemá problém s prostorem pro dva až čtyři lidi. Tohle je auto pro ty lidi, kteří by chtěli auto rychlé, sportovní a efektní pro jejich aktivní styl.
Vedoucí návrhář společnosti Toyota Australia Nicolas Hogios uvedl, že australský tým návrhářů s nadšením diskutoval o tom, do jaké míry by měl kupé GT86 upravovat, aby nakonec vzhledově pozměnil pouze zadní partie a střechu.
„Jako děti v cukrárně jsme chtěli přestylizovat mnohem větší část vozu. Avšak jako dobrý rodič, schopný další sladkosti dětem zakázat, jsme se uvědoměle rozhodli zachovat co nejvíce z původního GT86 a změnit pouze to, co je absolutně nezbytné,“ líčil vznik konceptu Hogios.
„Silueta vozu zůstává sportovní, precizní a dynamická, avšak je praktičtější a umožňuje převážet na střeše například surfovací prkna, jízdní kola nebo střešní boxy na víkendové výpravy. Díky většímu otvoru zavazadelníku je navíc mnohem snazší nakládání věcí. V konečném výsledku jsme zvýšili atraktivitu kupé, ale záměrně zachovali čistotu nyní již ikonického stylu GT86,“ dodal návrhář.