Článek
Volkswagen je sice největším prodejcem automobilů v Evropě a Číně, firma ale pořád nepochopila, jak by mohla uspět ve Spojených státech, řekl Osterloh novinářům ve Wolfsburgu. Zopakoval nedávnou kritiku nového šéfa americké divize Volkswagenu Michaela Horna, podle něhož ústředí koncernu nevěnuje pozornost dynamice tamního trhu.
Automobilka dosadila do čela americké divize Horna minulý měsíc. Prodej značky Volkswagen v USA loni klesl o 6,3 procenta a firmu kvůli tomu odsunula japonská Subaru na desátou příčku amerického trhu.
VW chce zvýšit prodej v USA o 40 procent
Tento měsíc generální ředitel Volkswagenu Martin Winterkon oznámil plán investovat v Severní Americe v příštích pěti letech sedm miliard USD (142 miliard korun) a představit sportovně-užitkový vůz vytvořený pro místní trh. Osterloh poukázal na to, že kromě SUV potřebuje Volkswagen v USA i vozy typu pick-up.
Největší evropská automobilka chce do roku 2018 zvýšit prodej své značky VW a luxusní značky Audi v USA na jeden milión vozů. Loni tam prodala 600 000 vozů.