Hlavní obsah

Katastrofa. Tak hodnotí prodeje Volkswagenu v USA šéf závodní rady

Výkon americké divize německé automobilky Volkswagen je „katastrofa” a situace firmy na americkém trhu se nezlepší dříve než v roce 2016. Řekl to šéf závodní rady a člen dozorčí rady koncernu Bernt Osterloh. Majitel české Škody Auto potřebuje pro druhý největší světový trh více modelů a rychlejší rozhodování, uvedl Osterloh podle agentury Reuters.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Beetle Cabriolet (2013)

Článek

Volkswagen je sice největším prodejcem automobilů v Evropě a Číně, firma ale pořád nepochopila, jak by mohla uspět ve Spojených státech, řekl Osterloh novinářům ve Wolfsburgu. Zopakoval nedávnou kritiku nového šéfa americké divize Volkswagenu Michaela Horna, podle něhož ústředí koncernu nevěnuje pozornost dynamice tamního trhu.

Automobilka dosadila do čela americké divize Horna minulý měsíc. Prodej značky Volkswagen v USA loni klesl o 6,3 procenta a firmu kvůli tomu odsunula japonská Subaru na desátou příčku amerického trhu.

VW chce zvýšit prodej v USA o 40 procent

Tento měsíc generální ředitel Volkswagenu Martin Winterkon oznámil plán investovat v Severní Americe v příštích pěti letech sedm miliard USD (142 miliard korun) a představit sportovně-užitkový vůz vytvořený pro místní trh. Osterloh poukázal na to, že kromě SUV potřebuje Volkswagen v USA i vozy typu pick-up.

Největší evropská automobilka chce do roku 2018 zvýšit prodej své značky VW a luxusní značky Audi v USA na jeden milión vozů. Loni tam prodala 600 000 vozů.

Související témata:

Výběr článků

Načítám