Článek
„Jediný prototyp opustil brány technického vývoje automobilky Tatra Kopřivnice v roce 1962. Vůz se stupňovitou zádí a motorem označeným Tatra 609 šel ihned do jízdních zkoušek, ale nepodařilo se jej prosadit do sériové výroby,“ sdělil ředitel renovátorské firmy Ecorra Vítězslav Hinner.
Po rozhodnutí nezařadit auto do výroby, ho odkoupil pracovník závodu autoopraven kopřivnické automobilky.
„Ve vozidle byla postupně vyměněna přední i zadní okna za okna z jiného typu, řazení bylo přemístěno z místa pod volantem na podlahu, sedačky byly vyměněny za modernější, byla upravena přístrojová deska, přední světla a vyměněny zadní sdružené svítilny. V rámci udržování v provozuschopném stavu byla spousta originálních dílů a řešení vyměněna za díly z vozidel T 603, T 613, Škoda a VAZ,“ uvedl Hinner.
Vozidlo se ve značně zbědovaném stavu dostalo před několika roky do rukou nového majitele, který automobil svěřil kopřivnickým renovátorům. „S pomocí dobových fotografií a informací pamětníků se nám podařilo vrátit automobilu nejen podobu, ale i funkčnost vozu, který vyjel z tatrováckých dílen poprvé před padesáti lety,“ doplnil Hinner.