Článek
Základní motorizací je 1,2 TSI o výkonu 63 kW (86 koní) a 160 Nm od 1400 do 3500 otáček. Tento motor je, na rozdíl od silnější verze 1,2 TSI (77 kW / 105 k) s šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým DSG, spřažen pouze s pětistupňovou převodovkou. Pro základní motor činí normovaná spotřeba 5,2 l/100 km.
Dalším zážehovým motorem v pořadí je 1,4 TSI o výkonu 103 kW (140 koní) a 250 Nm točivého momentu. Motor lze kombinovat s manuální šestistupňovou převodovkou nebo sedmistupňovým dvouspojkovým DSG. Spotřeba motoru je v případě manuální převodovky 5,3 l/100 km.
Technické zajímavosti |
---|
Nové benzínové motory v koncernu označované zkratkou EA211 jsou proti předchozím (EA111) zástavbově menší o 50 mm. Díky tomu je kabina vozidla prostornější. |
Hmotnost benzinových motorů činí podle Škody 97 kg (1,2 TSI), respektive 106 kg u motoru 1,4 TSI. To v porovnání s dosud používanými motory EA111 představuje pokles až o 22 kg (klikový hřídel je o 20 % lehčí, ojnice byly odlehčeny o 30 procent). |
Benzinové motory EA211 jsou – stejně jako inovované naftové motory (EA288) - vybaveny dvouokruhovým chladicím systémem. Během zahřívání motoru jsou blok motoru a hlava motoru chlazeny různými chladícími okruhy. Díky tomu motor rychleji topí. |
Nejvýkonnějším motorem v nabídce je 1,8 TSI o výkonu 132 kW (180 koní). Maximální točivý moment činí rovněž 250 Nm. Časy zrychlení 0-100 km/h ani maximální rychlost zatím mladoboleslavská automobilka neuvedla. V nabídce bude i sportovní provedení RS, to by mělo mít výkon přes 200 koňských sil.
Naftové motory zahrnují 1,6 TDI o výkonu 66 kW (90 koní) a spotřebě 4,1 l/100 km. Silnější verze téhož motoru nabídne 77 kW (105 koní) a „papírově“ působivou spotřebu 3,8 l. Ještě úspornější je však 1,6 TDI o výkonu 81 kW (110 koní) a šestistupňovou manuální převodovkou. U tohoto motoru dosahuje spotřeba paliva hodnoty 3,4 l/100 km. Technicky tedy jde v případě 1,6 TDI o jeden motor naladěný na tři různé výkony.
Nejsilnějším naftovým motorem pod kapotou třetí generace novodobé octavie je 2,0 TDI o výkonu 110 kW (150 koní) a „solidních“ 320 Nm. Ve spojení s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG dosahuje spotřeby 4,5 l/100 km. V nabídce je tento motor také s manuální šestistupňovou převodovkou.
Více informací o motorech Škoda nejspíš řekne během prvních novinářských jízd, které se pro českou skupinu konají zkraje příštího týdne.