Hlavní obsah

Volvo S80 v Británii po třech letech ztratí až 80 procent z prodejní ceny

Novinky, Martin Žemlička
Aktualizováno

Volvo S80 si ze zkoumaných automobilů ve Velké Británii nejhůře drží svou cenu - po třech letech, tedy v roce 2015 bude pravděpodobný propad ceny neuvěřitelných 80 procent. Nejlépe si naopak svou cenu bude držet Porsche 911. Vyplývá to z průzkumu britské společnosti CAP a časopisu Auto Express.

Článek

Že nové auto ztratí část své ceny už v okamžiku, kdy si jej odvážíte z autosalonu, je všeobecně známo. Britská společnost CAP, který se ohodnocování ojetin věnuje už třicet let, společně s Auto Expressem sestavila žebříček automobilů, kterým nejvíce nebo naopak nejméně klesne ve Velké Británii v roce 2015 tržní hodnota. Výsledky studie jsou relevantní pro britský trh, který se od českého liší.

Nejlépe si cenu bude držet Porsche 911: nyní je průměrná cena nového modelu 80 tisíc liber. Autoři studie tvrdí, že po třech letech – lze ojetou 911 prodat za průměrných 44 000 liber, což je 55,3 procent původní částky. Skvěle si cenu držel i Mini Cooper Roadster (55 procent), Ferrari 458 Italia (53,6 procent) nebo Mercedes třídy A (52,3 procent) či Audi A3 (52,2 procent).

Špatné výsledky pro Volvo, Opel i Jaguar

Naopak nejhůře si prodejní cenu drželo Volvo S80, které nové stálo 32 228 liber, po třech letech se jeho cena snížila na 19,3 procent (6220 liber). Propad prodejní ceny byl tedy více než osmdesátiprocentní. Mluvčí britského zastoupení Volva pro deník Daily Mail uvedl, že „devadesát procent prodejů S80 má odbyt u firemních zákazníků, především u společností zajišťujících dopravu klientů na letiště“, což pochopitelně ovlivňuje zůstatkovou cenu.

Pro doplnění: v Česku tento model ztrácí za tři roky 65 procent ceny z kupní ceny a skladba zákazníků je podle českého zastoupení od britského “diametrálně odlišná”. Vozidla s pořizovací cenou přibližně 1 150 000 korun a 150tisíci najetými kilometry jsou nyní v nabídce za částku cca 400 000 korun,” uvedla pro Novinky.cz Petra Doležalová z tuzemského zastoupení.

Obrovský propad zaznamenají v britské studii i dva modely od Opelu – Insignia a Zafira shodně 21,7 procent. Špatně si vedl i Citroen C5 (22 procent), Cadillac CTS a STS  (22,2 a 23,1 pct) nebo SsangYong Rodius (22,6 procent). Překvapivě levné byly i tříleté Jaguary XJ, které se v roce 2015 podle studie budou prodávat za 23,3 procent původní hodnoty.

Související témata:

Výběr článků

Načítám