Článek
Nejsportovnější Astru OPC, která vychází z modelu GTC, poznáte podle speciálně tvarovaných nárazníků, aerodynamických nástavců prahů karoserie, velkého střešního spojleru a dvou koncovek výfuku. Uvnitř je zploštělý volant a sportovní sedačky.
Astra OPC má pod kapotou turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 2,0 l a výkonu 206 kW, respektive 280 koní. Na přední kola se přenáší točivý moment 400 Nm. Motor je propojen se 6stupňovou manuální převodovkou. Astra OPC dosahuje maximální rychlosti až 250 km/h, zrychlení z nuly na stovku je otázkou rovných šesti vteřin.
Velkým a nutno říci velmi pozitivním překvapením je prodejní cena. Zatímco v domovském Německu je doporučená prodejní cena Astry OPC 34 250 euro, což je – pokud počítáme s kurzem 25 Kč / 1 euro – 856 000 korun. Na českém trhu přitom nabroušený hatchback bude stát bez stokoruny 628 000 korun, tj. o 220 tisíc korun méně.
Importér zatím nezveřejnil specifikace výbav, ale dá se předpokládat, že v obou zemích budou velmi podobné (standardem je mechanický samosvorný diferenciál, sportovní sedačky, brzdy Brembo atd.).
Opel předpokládá, že v příštích 12 měsících prodá okolo pěti tisíc Aster OPC. Podíl výkonných (s výkonem nad 200 kW) kompaktních automobilů v Evropě činí přibližně 14 000 kusů. Opel sebevědomě očekává, že dosáhne podíl kolem 30 procent, čímž by ho Astra OPC katapultovala na první místo.