Článek
Nová generace Santa Fe je delší, nižší a širší než předchůdce, s nímž sdílí stejný rozvor 2700 mm. Litá kola mohou mít vůbec poprvé průměr 19 palců. Hyundai Santa Fe se bude nabízet ve dvou velikostech – kratší model měří na délku 4689 mm, na šířku 1880 mm a je vysoký 1679 mm. Prodloužená verze je určena až pro sedm cestujících a je o 216 mm delší, o 10 mm vyšší a o 5 mm širší. Sedmimístná verze nahrazuje model Veracruz, který se nově bude prodávat pod označením Santa Fe.
Zajímavé je, že v Evropě se nový model nebude jmenovat ix45 (jak je logické z označení ostatních modelů od Hyundai), ale stejně jako v USA – Santa Fe. Mimochodem, prodej korejské novinky bude v Evropě zahájen koncem léta a americká i evropská verze se od sebe budou technicky lišit.
Evropský model má blíže nespecifikované úpravy řízení, podvozku i brzd pro lepší jízdní stabilitu ve vysokých rychlostech a lepší schopnosti při jízdě s přívěsem.
Nabídka motorů pro evropské trhy zahrnuje jednu zážehovou a dvě vznětové jednotky s výkony od 110 kW (150 k) do 147 kW (200 k). Dvoulitrový turbodiesel s označením 2,0 VGT splňuje emisní normu Euro 6, dosahuje nejvyššího výkonu 110 kW (150 k) a maximálního točivého momentu 382 Nm. V nabídce bude také 2,2litrový turbodiesel s dosud nezveřejněnými parametry.
K dispozici budou šestistupňové mechanické i samočinné převodovky. Pohon 4x4 je elektronicky řízený. Otazník visí nad evropskou cenou i tím, zda se zde bude nabízet prodloužená verze. Světová premiéra evropského modelu by se podle nepotvrzených zpráva měla odehrát v září na pařížském autosalonu.