Článek
"Dostali jsme zakázku od technologicky vyspělé společnosti. Ta by měla vůz po homologaci prototypu i vyrábět. Nejde ale o žádnou automobilku jako Škoda Auto či Hyundai. Bude to ale české auto," řekl vedoucí týmu Petr Tomčík.
Dodal, že vývoj trvá dva měsíce a studenti společně s profesory pracují na elektromobilu s inteligentním podvozkem a pohonem na všechny čtyři kola. "Cílem je, aby se model sériově vyráběl. Zadavatel má představu, že by se jednalo až o 1000 aut ročně," řekl s tím, že v některých směrech by mohlo jít o zlomový model, který ovlivní další vývoj automobilového průmyslu. "Ojedinělý vůz bude hlavně z pohledu řízení. Především komunikace mezi řidičem a vozem," řekl Tomčík.
Nový model automobilu vyvíjí Ústav progresivních technologií pro automobilový průmysl v rámci projektu StudentCar. Ten už při ostravské vysoké škole funguje sedm let a během té doby studenti sestavili několik modelů funkčních automobilů. Během své existence projektem prošly dvě stovky studentů. Výsledkem je například dvoumístný roadster StudentCar FireLine.