Článek
Pár hodin před největší motorkářskou evropskou výstavou EICMA v Miláně odhalila Honda svou první novinku. Model CBR250R stylově vychází z většího cestovního modelu VFR 1200F, který motocykloví designéři i fandové značky hodnotí velmi kladně. Proti němu je menší model pochopitelně užší a tak působí lehčím dojmem. Už svým tvarem dává motorka najevo, že nejde o jednostranně zaměřený supersport, ale že má cestovatelské ambice.
Turistický potenciál se snaží výrobce podpořit i proklamovanou velkou nádrží na 13 litrů paliva a zároveň jeho nízkou spotřebou – uvádí 3,7 l/ 100km. Přestože v rámci konkurence nejde o žádný zázrak, ve spojení s objemem nádrže je celkový maximální dojezd slušných 350 kilometrů. Řidičská pozice CBR250R nemá být ultimativně sportovní, ale prý půjde o kompromis mezi sportem a pohodlím.
Pouze jeden válec
Agregát nové Hondy CBR250R má na rozdíl od většiny konkurentů v této kategorii pouze jeden válec. Používá čtyřventilovou techniku a chlazení kapalinou. Jeho maximální výkon je 26 koní, což je ale například proti v úvodu zmiňované Kawasaki Ninja 250R o pět koní méně. Kawasaki zároveň víc váží - zhruba o sedm kilo. CBR250R připravená k jízdě váží 160 kg.
Honda CBR250R používá klasický ocelový rám a přední vidlice bez možnosti nastavení. Vyjíždí na sedmnáctkách s dvoupístkovými Nissiny vpředu. Motorka bude k dispozici i s ABS.
Zajímavý je i mohutný výfuk, o němž Honda uvádí, že zahrnuje nejnovější technologie pro čištění výfukových plynů, které umí spolupracovat s managamentem vstřikování paliva. Příslušenství zahrnuje kryt sedadla s karbonovým vzhledem nebo samolepky na ráfky. Základní cena je 120 tisíc korun. V prodeji bude stroj na jaře 2011.