Článek
Trendem pro pohonné jednotky je tzv. down sizing, tedy snižování zdvihového objemu a „vyhnání“ výkonu motoru přeplňováním (turbodmychadlo, kompresor). Fiat se vrátil ke snižování počtu válců a začal vyrábět malý, kompaktní dvouválec (čtyři ventily na válec) se zdvihovým objemem 0,9 litru (875 ccm).
Výkon dvouválce se pohybuje podle naladění od 65 do 105 koní. Fiat 500 a 500C dostane 85 koní (62,5 kW) při 5500 otáčkách a 145 Nm při 1900 otáčkách. Spotřeba paliva činí 4,9, 3,7, 4,1 l / 100 km (město, mimo město, kombinovaná spotřeba). Zrychlení 0-100 km/h umí dvouválcový Fiat 500 za rovných jedenáct vteřin a rozjede se na maximální rychlost 173 km/h.
Výkon lze upravit tlačítkem ECO
Dvouválec má vrtání 80,5 mm a zdvih 86 mm, kompresní poměr je 10:1. Motor plní emisní normu Euro 5. Standardem je systém Start – Stop pro samočinné vypnutí motoru při stání. K dispozici je i ECO mód, při kterém je točivý moment motoru omezen na 100 Nm při 2000 otáčkách, výkon je stejný, ale agregát jej dosáhne až při 6000 otáčkách.
Nový dvouválec se objeví i v dalších modelech Fiatu, například v Puntu Evo nebo v Pandě.