Článek
Za 17 let historie ocenění získala jedna automobilka obě hlavní ceny teprve potřetí.
Hybridní verze modelu Fusion porazila vozy Buick laCrosse od skupiny General Motors a Golf od německého Volkswagenu. Transit Connect zvítězil nad Chevroletem Equinox od GM a japonským vozem Subaru Outback. Před rokem vyhrál Ford v Detroitu cenu užitkový vůz roku se svým pickupem F-150 [celá zpráva], zatímco ocenění osobní auto roku dostal luxusní sedan Hyundai Genesis [celá zpráva].
O výsledku rozhoduje 49 motoristických novinářů z USA a Kanady. Automobilky obvykle využívají prestižního ocenění z každoroční výstavy v Detroitu k propagaci svých vozů. Novináři, kteří nová auta testují celý předchozí rok, hodnotí vozy z hlediska inovace, designu, bezpečnosti, řízení, spokojenosti řidiče a poměru ceny k hodnotě.
Ford je jedinou ze tří amerických automobilek, která se v minulém roce neuchýlila pod ochranu konkurzního režimu a v níž nezískala většinový podíl za svou finanční pomoc americká vláda. Díky tomu si automobilka vedla mnohem lépe než její domácí rivalové. Odbyt vozů Ford v USA sice loni klesl o 15 procent na 1,616 miliónu, firma však vzhledem k většímu propadu celého trhu získala na domácím trhu vyšší podíl poprvé od roku 1995.