Článek
Fabia RS se představí na ženevském autosalonu v březnu 2010. Potvrzený je koncernový motor 1,4 TSI s dvojitým přeplňováním – kompresorem i turbodmychadlem. Celkový výkon je i přes malý zdvihový objem dostatečný – Fabia RS dostane motor naladěný na 180 koní, podobně jako ostrý Seat Ibiza Cupra. Zrychlení 0-100 km/h očekávejte lehce nad hranicí 7 vteřin, maximální rychlost bude podle našich odhadů atakovat 225 km/h.
Pohon se u Fabie RS bude přenášet na přední kola, aby řidiči netrpěli nedostatkem zábavy, dostanou elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS, která napodobuje samosvorný diferenciál.
Převodovka bude výhradně automatická (DSG), sedmistupňová s možností sekvenčního řazení. Klasický manuál se kvůli zástavbě motoru 1,4 TSI nevešel. Kromě drobných změn na exteriéru lze očekávat i několik odlišností uvnitř vozu – sportovní volant či sedačky.